środa, 22 lutego 2017

Turystyka i Hotelarstwo 2017-2018

Również na fali wzrostu wynagrodzeń oraz programu 500+,
proponuję zwrócić uwagę na branżę hotelową i turystyczną.



Aktualizacje:

W Polsce trwa turystyczny boom. Liczba turystów w Polsce, którzy w pierwszym kwartale tego roku skorzystali z noclegów wzrosła o ponad 8%, do 6,3 mln z 5,8 mln rok wcześniej - wynika z danych GUS. GUS poinformował, że od stycznia do marca tego roku z bazy noclegowej w Polsce skorzystało 5 mln turystów krajowych i 1,3 mln turystów zagranicznych. Rok wcześniej było ich odpowiednio 4,7 mln i 1,1 mln.

Najwięcej gości z Niemiec

Jak poinformował GUS, w tym roku najwięcej turystów zagranicznych korzystających z noclegów stanowili Niemcy (294,6 tys.). Na drugim miejscu znaleźli się turyści z Wielkiej Brytanii (121,9 tys.). Trzecie miejsce z liczbą 105,4 tys. turystów zajęła Ukraina.

Świetny pierwszy kwartał

Z danych GUS wynika ponadto, że w pierwszym kwartale tego roku udzielono turystom w Polsce 15,8 mln noclegów. Rok wcześniej w tym samym czasie udzielono 14,6 mln noclegów.

źródło: 22.05.2018r. PAP

25.01.2018r. #HOTEL #TURYSTYKA
Aż 340 mln euro ulokowali inwestorzy w nieruchomościach hotelowych w Polsce w ubiegłym roku. „Puls Biznesu” wskazuje, że to rekordowa wartość, źródło: https://www.pb.pl/hotele-sa-sexy-903947


12.01.2018r. Raport: Najważniejsze trendy w hotelarstwie w 2018 roku!

Branża hotelarska w 2018 roku będzie zmieniać się szybciej niż kiedykolwiek - wynika z raportu "Trends 2018" przygotowanego przez firmę Profitroom, która postanowiła po raz kolejny przeanalizować trendy rynkowe i wskazać najważniejsze wyzwania czekające rynek w najbliższych dwunastu miesiącach.

"Aktywna polityka HR, zmiana podejścia Polaków do podróżowania, skuteczna interakcja z klientem, rosnąca rola aparthoteli, automatyzacja procesów - to tylko kilka najważniejszych trendów na 2018 rok, które czekają branżę hotelarską" - mówi Marcin Dragan, dyrektor zarządzający firmy Profitroom, dostawcy technologii rezerwacyjnej dla hoteli i apartamentów. Czas poznać najważniejsze z nich.

Jak zatrzymać pracownika?

W branży hotelowej, wyraźnie widać mniejsze zainteresowanie pracą wśród osób młodych. Z kolei pracownicy z doświadczeniem są na wagę złota i mogą przebierać w ofertach. Coraz trudniej również o zatrudnienie pokojowych czy kelnerów z odpowiednim doświadczeniem. W jaki sposób poradzą sobie z tym wyzwaniem właściciele lub zarządcy obiektów? Prowadząc aktywną politykę HR oraz dbając o odpowiednią optymalizację pracy.

Zmiana stylu podróżowania

Wolno, wnikliwie i wyjątkowo - to trzy słowa, które charakteryzują podróżnika w 2018 roku. Tego typu podejście dla podróżowania to ogromna szansa dla obiektów turystycznych, które mogą zwiększyć sprzedaż bezpośrednią, konstruując ofertę wokół doświadczenia podróży.

Aparthotele - luksus czy realizacja potrzeb

W ostatnich latach w Polsce powstaje coraz więcej obiektów turystycznych działających w ramach usługi aparthotel czyli wynajem apartamentów w systemie hotelowym, łączący w sobie cechy apartamentów i hotelu. Standardowe usługi hotelowe przestają być gwarantem atrakcyjności hotelu, bo Polacy stawiają bardziej na doświadczenie pobytu niż na klasyczny wynajem.

Interakcja z klientem

Komunikacja z klientem jest kluczem do budowania skutecznej relacji. Coraz istotniejszą rolę zaczynają odgrywać live chaty, które umożliwiają np. obsługę gościa hotelowego w czasie rzeczywistym, na każdym kroku procesu rezerwacyjnego. Warto zastanowić się również nad wprowadzeniem do komunikacji wirtualnego asystenta (chatbot), czyli programu, który będzie w stanie odpowiadać klientom na najczęściej pojawiające się pytania.

Rewolucja mobilna i zintegrowany czynnik sukcesu

Wdrożenie rozwiązań, które są zaprojektowane specjalnie pod urządzenia mobilne jest dla hotelarzy koniecznością, która w przyszłości przełoży się na wzrost przychodów z tytułu rezerwacji dokonanych przez smartfony. Istotne jest również korzystanie z systemów, które integrują dane o klientach i ułatwiają zarządzanie "System konsolidujący dane to przyszłość´ hotelarstwa. Rozwiązania dostarczane przez jednego dostawce?, maja? te? przewagę? nad systemami patchworkowymi, że od początku są tworzone jako spójny organizm, pozwalający na efektywne zarządzanie danymi bez konieczności pokonywania przeszkód natury technicznej" - mówi Marcin Dragan.

Źródło informacji: Profitroom
Raport: https://www.profitroom.pl/trends

LINK: http://www.propertynews.pl/hotele/branza-ktora-zmienia-sie-szybciej-niz-inne-wyzwania-dla-hotelarzy-na-2018-rok,60728.html

  1. Polska branża hotelarska ma za sobą bardzo dobry rok, a obecny ma być równie udany. Głównie dzięki rosnącemu popytowi ze strony turystów oraz zainteresowaniu inwestorów z branży, również zagranicznych sieci. Krajowa baza powiększy się do 2019 roku o przeszło 6,6 tys. pokoi hotelowych. Pod względem liczby transakcji rynek hotelowy dogania inne segmenty rynku nieruchomości – wynika z danych Emmerson Evaluation.
    źródło: https://biznes.newseria.pl/news/zapowiada-sie-kolejny,p1377737686
  2. 12.04.2017r. - Polacy coraz częściej spędzają długie weekendy za granicą. Liczba rezerwacji na majówkę wzrosła o 30% w skali roku 2017, to m.in. dzięki korzystnemu "układowi" kalendarza, tak wynika ze statystyk Neckermann Podróże. Dla tych, którzy nie zdążyli zarezerwować dni urlopowych lub wymarzonej wycieczki, pozostają inne terminy w maju i w czerwcu, które kuszą niższymi, bo pozasezonowymi, cenami. W biurach podróży dynamicznie rośnie także sprzedaż oferty letniej. Wśród topowych kierunków są Chorwacja, Grecja oraz wracająca powoli do łask turystów Turcja.
    źródło: https://biznes.newseria.pl/news/polacy-coraz-czesciej,p1515339324

  3. 30.03.2017r. - Polskę co roku odwiedza ok. 16 mln turystów zagranicznych, a ich wydatki sięgają ok. 13 mld euro. Udział turystyki w PKB to 6%, ale potencjał tej branży jest znacznie większy.
    źródło: https://biznes.newseria.pl/news/turystyka-jedna-z,p1438272425
___
Piotr Krzywdziński
autor bloga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz