środa, 24 sierpnia 2016

Mex Polska i Sfinks

Z uwagi na to, że wartość rynku gastronomicznego stale rośnie, proponuję przyjrzeć się 3 spółkom, z tej branży: Mex Polska SA (MEX)Sfinks Polska SA (SFS)AmRest Holdings SE (EAT)
Z raportu „Polska na talerzu 2016” firmy MAKRO Cash & Carry, liczba respondentów deklarujących, że co najmniej raz w tygodniu stołują się poza domem, wzrosła o ponad 25% w porównaniu do 2015 roku.
http://www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/na-restauracje-i-hotele-wydajemy-mniej-od-niemcow-oraz-czechow-wideo,132991.html


Aktualizacje

AmRest Holdings podpisał wstępne wiążące porozumienie określające warunki transakcji prowadzącej do uzyskania praw master-franczyzobiorcy dla marki Pizza Hut na rynku rosyjskim oraz nabycie 18 restauracji Pizza Hut prowadzonych przez PH Russia - podał Amrest w komunikacie.
http://biznes.pap.pl/pl/news/pap/info/1999965,amrest-chce-przejac-biznes-pizza-hut-w-rosji

Jak wynika z raportu PMR „Rynek HoReCa w Polsce 2016. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016–2021” w 2015r. wartość rynku sięgnęła 25 mld zł, w 2016r. powinna wzrosnąć powyżej 26 mld zł. Coraz więcej osób stołuje się poza domem, a połowa z nich wybiera lokale typu street food. Z ubiegłorocznego raportu „Polska na talerzu” wynika, że 8% jada w nich regularnie, a ok. 45% co najmniej raz na 2–3 miesiące.

___
AmRest Holdings


AmRest Holdings SE (AmRest, WSE: EAT) jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka rozwija portfolio wyśmienitych marek, liderów w swoich kategoriach, takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez Spółkę, jak i poprzez franczyzę. W 2012 roku do portfolio AmRest dołączyły dwie doskonale prosperujące chińskie marki: Blue Frog i KABB. Obecnie AmRest zarządza blisko 900 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracjami z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants). Każdego dnia ponad 23 tysiące pracowników AmRest w 12 krajach, poprzez naszą kulturę "Wszystko Jest Możliwe!", dostarcza wyśmienite smaki oraz wyjątkową obsługę po przystępnej cenie. Zapraszamy do naszych restauracji, aby zasmakować gościnności AmRest.
___
Mex Polska


Mex Polska S.A. wraz ze spółkami powiązanymi organizacyjnie i kapitałowo tworzą Grupę kapitałową, która zarządza działającymi lokalami gastronomicznymi Grupy, rozwija sieć posiadanych placówek zarówno ze środków własnych Grupy jak i poprzez udzielanie franczyzy na posiadane w swoim portfelu koncepty gastronomiczne zewnętrznym inwestorom. Grupa posiada w swoim portfelu i rozwija dwa rozpoznawalne i bardzo popularne koncepty gastronomiczne : "Pijalnia Wódki i Piwa" i "The Mexican". Grupa rozwija sieć lokali "Pijalnia Wódki i Piwa" w oparciu o innowacyjny model franczyzy. Korzyścią takiego rozwoju jest brak konieczności ponoszenia własnych nakładów inwestycyjnych i ryzyka z tym związanego. Opracowane przez Grupę warunki franczyzy są jednocześnie bardzo atrakcyjne dla inwestorów zewnętrznych, czego efektem jest fakt że zgłasza się wielu potencjalnych franczyzobiorców. Z kolei sieć restauracji "The Mexican" rozwijana jest w oparciu o środki własne i kredyty bankowe, a obecnie większość z nich została przekazana w zarządzanie franczyzobiorcom. W ramach działań rozwojowych Grupa wyszukuje i analizuje potencjalne nowe lokalizacje pod kątem ich późniejszej przydatności, na podstawie wcześniej opracowanych kryteriów powstałych na bazie wieloletnich doświadczeń w trakcie rozbudowy poszczególnych sieci. W dalszej kolejności kadra Grupy bierze czynny udział w przygotowaniu planów adaptacji oraz procesie prac remontowych, aż do momentu kompleksowego przygotowania obiektu i oddania do użytkowania. W przypadku rozwoju poprzez franczyzę, Grupa prowadzi poszukiwanie i nabór, a następnie selekcję potencjalnych podmiotów do udzielenia franczyzy - franczyzobiorców. Następnie współpracuje z wybranymi podmiotami zarówno na etapie akceptacji właściwej lokalizacji, w procesie adaptacji lokalu jak i w trakcie prowadzenia bieżącej działalności.

___
Sfinks Polska


Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie. Spółka zarządza sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w ramach których w Polsce działa 117 restauracji (stan na 30 listopada 2015 r.). Najbardziej znaną marką jest Sphinx - sieć, która istnieje na rynku od 20 lat. Z kolei WOOK to sieciowa restauracja oferująca oryginalne dania kuchni azjatyckiej. Chłopskie Jadło natomiast specjalizuje się w tradycyjnej kuchni polskiej, która cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków i której zawsze chętnie próbują zagraniczni turyści. Nasze sieci działają w modelu operatorskim i franczyzowym. Sfinks Polska jest spółką giełdową, notowaną na GPW od 2006 r.

___
VIDEO

Jak czytamy na portalspozywczy.pl, nowe otwarcia to głównie lokale sieci Sphinx. Ale spółka szykuje także przełom dla marki Chłopskie Jadło. – W lipcu otworzyliśmy restaurację sieci na Rynku w Olsztynie. Do końca roku powstaną jeszcze dwa lokale z tym szyldem – umowy najmu mamy już zawarte – w Bydgoszczy oraz we Wrocławiu. To oznacza, że jesteśmy coraz pewniejsi wyników Chłopskiego Jadła i jego potencjału rozwoju - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinksa.

Na swoje przysłowiowe "5 minut" czeka także sieć z daniami kuchni azjatyckiej - Wook. - Mamy już opracowaną koncepcję dla sieci oraz program rozwoju. Możliwe, że jeszcze w tym roku nasza spółka Shanghaj Express otworzy jedną restaurację w celu testów - dodaje.


___
Autor wpisu:
Piotr Krzywdziński
adirect.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz